Medicii si asistentii celui mare spital din Alba vor fi instruiti cum sa relationeze mai eficient cu bolnavii, atitudinea si comunicarea deficitara a acestora numarandu-se printre principalele nemultumiri ale pacientilor, dupa cum a rezultat din chestionarele pe care acestia le-au completat in timpul internarii.
Fostul manager al Spitalului Judetean de Urgenta (SJU) Alba Iulia, Nicoleta Cosarca, al carui mandat a incetat luni, odata cu pensionarea sa, a declarat, intr-o conferinta de presa, ca principalul repros pe care si-l aduce este acela ca nu a reusit sa imbunatateasca, la nivelul pe care si l-a dorit, comunicarea dintre medici, asistenti, infirmiere, pe de o parte, si pacienti, pe de alta, relateaza Agerpres.
“Daca medicul relationeaza cu pacientul, acesta are mai mare incredere”, a afirmat Nicoleta Cosarca conform sursei mentionate.
De asemenea, ea a adaugat ca s-ar fi asteptat ca majorarile de salariu ale personalului medical sa se reflecte ‘intr-o cu totul alta abordare’ si sa comunice si sa explice mai mult.
“Nu am facut suficiente progrese in ceea ce inseamna comunicarea (cu pacientii – n.r.)”, a declarat Nicoleta Cosarca.
In consecinta, dupa o jumatate de an in care s-au cules informatii cu privire la nemultumirile pacientilor, sociologul spitalului a creionat ‘niste cursuri de comunicare’ in functie de cel mai mare numar de reclamatii rezultate din chestionare, respectiv in ceea ce priveste atitudinea si comunicarea.
“De saptamana aceasta, incep cursurile de comunicare, cu o agenda si un format interactiv al personalului, si probabil ca vom ajunge si la imbunatatiri”, a mai mentionat Cosarca conform Agerpres.
Cadrele medicale vor fi instruite cum sa interactioneze mai eficient cu pacientul sau cu apartinatorii, cum sa raspunda in mod corespunzator nevoilor acestora si sa le comunice mai pe intelesul lor, in timpul limitat pe care il au la dispozitie, un diagnostic, de exemplu.
Sursa: formaremedicala.ro