În ciuda insistenţelor reprezentanţilor Federaţiei SANITAS prezenţi la Comisia pentru muncă şi protecţie socială din cadrul Camerei Deputaţilor, cele mai importante reglementări care vizează sistemul sanitar în ansamblul său au fost refuzate

4
11121

Aşa se face că propuneri precum eliminarea obligativităţii gărzilor în număr de 48 de ore săptămânal şi scoaterea din plafonul de 30% (prevăzut în art. 25) a plăţii activităţilor desfăşurate pentru asigurarea continuităţii actului medical au fost ignorate. Actualele prevederi reprezintă inechităţi crase ce fac imposibilă elaborarea unui Regulament de sporuri aplicabil pentru sistemul de sănătate.

Extinderea acordării majorărilor salariale cu începere de la 1 martie 2018 pentru toţi angajaţii care deţin funcţiile de medic, asistent medical, ambulanţier/şofer ambulanţă pentru toţi cei cuprinşi în Anexa II, corectează inechitatea creată medicilor şi asistenţilor medicali din asistenţa socială, creşe etc., dar menţine în mod explicit o discriminare a funcţiilor asimilate celei de asistent medical, precum: moaşe, surori medicale etc.

Aşa cum rezultă din raportul Comisiei pentru muncă şi protecţie socială, Legea salarizării unitare a personalului bugetar amendată prin O.U.G. nr. 91/2017 mai corectează punctual unele funcţii de conducere (manager, director de îngrijiri, şef laborator, şef centre din asistenţa socială), dar păstrează o mare disparitate între funcţiile deţinute de personalul înalt calificat cu studii superioare din sistemul sanitar.

Fără o aplicare imediată a majorărilor salariale pentru toţi salariaţii, dar şi fără o corecţie a mărimii cuantumului salarial al unor categorii profesionale, cum ar fi farmacişti, biologi, chimişti, psihologi, corpul medical rămâne divizat, iar echipa medicală unitară un ideal îndepărtat ce nu se întrezăreşte nici după orizontul anului 2022.

Raportul poate fi consultat aici: Raportul Comisiei pentru munca si protectie sociala

4 COMENTARII

  1. Va rog daca puteti sa-mi raspundeti la o intrebare. De curand am intrat in posesia tabelelor din Anexa 10 LA REGULAMENTUL DE SPORURI. Ce reprezintă aceste cifre? Nu au nicio logică aritmetica daca le raportam la salariile din grila (anexa II la Legea salarizarii unitare). Medicii au sporuri mai mici decat farmacistii (indiferent de procentul sporului), deși diferenta salariala este clar in favoarea medicului. Pai daca aplicam un spor de X% unui salariu mai mare, aritmetic vorbind, cuantumul acestuia ar trebui sa fie mai mare decat daca aplicam acelasi spor la un salariu mai mic. In schimb Anexa 10 la Regulament arata altceva in speța mentionată mai sus. Cum este posibil? Care este principiul? Multumesc!

  2. Si de functia de conducere a asistentului medical nu spuneti nimic??? Asistentul medical sef pe unitate nu e tot asistent medical, de ce nu beneficiaza de marirea salariului incepand cu 1 martie 2018??? Ajunge asistentul sef de sectie sa ia cu 50% mai mult decat asistentul sef de unitate??? Asistentul sef de sectie are si spor de conducere 10%, are si sporul sectiei unde isi desfasoara activitatea, mai si lucreaza in ture sau sarbatori daca are chef si mai are si incadrarea la mica diferenta de a asistentului sef de unitate, toate astea duc la inechitati salariale, niste aberatii ale legii. Nu e normal. As vrea sa ma lamuriti, se vorbeste doar de directorul de ingrijiri, dar de asistentul sef pe unitate – functie echivalenta directorului de ingrijiri pentru spitale cu un numar de paturi intre 300 si 400, de ce nu e specificat nicaieri in aceste reglementari??? Eu nu mai inteleg: imi creste salariul cu 1 martie 2018 la nivelul celui din 2022 sau nu? Va multumesc.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Dovediți că nu sunteți un robot. Completați cu cifrele corespunzătoare, caseta de mai jos. *