Primarul General, Gabriela Firea, împreună cu Ministrul Sănătăţii, Sorina Pintea,  Secretarul de Stat în Ministerul Afacerilor Interne, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă,  Dr. Raed Arafat, managerul general SABIF, dr. Alis Grasu, directorul general al STS, generalul Ionel Sorinel Vasilca, inspectorul general al IGSU, generalul Dan Paul Iamandi, inspectorul şef ISUBIF, Orlando Cătălin Şchiopu şi coordonatorul SMURD, dr. Bogdan Oprită, au efectuat astăzi o vizită de lucru la Centrul Municipal Integrat pentru Situaţii de Urgenţă, (CMISU)  pentru a verifica modul de funcţionare a acestui obiectiv de investiţii.

Primarul General, Gabriela Firea: „Mă bucur că în sfârşit Centrul Municipal Integrat pentru Situaţii de Urgenţă este operaţional! Am preluat acest proiect doar la nivel de clădire, l-am dotat cu echipamente ultramoderne, iar în prezent este pus la dispoziţia serviciilor de urgenţă.

Aş dori să subliniez faptul că iniţial, acest Centru a fost proiectat pentru a funcţiona numai în situaţii de urgenţă, adică de cel mult câteva ori pe an. Având în vedere că este dotat cu echipamente IT şi de comunicaţii de ultima generaţie, am luat decizia, împreună cu instituţiile şi serviciile implicate în procesul de gestionare a situaţiilor de urgentă din Bucureşti şi Ilfov, ca acest obiectiv să devină un centru unic de comandă,  care să funcţioneze 24h/24, şi în situaţii de rutină. Pentru această măsură, am răspuns prompt solicitărilor venite din partea agenţiilor şi am făcut toate reconfigurările necesare, am suplimentat dotările, astfel încât activitatea acestora să se poată desfăşura în cele mai bune condiţii.

Astfel, încă din data de 11 iunie, ISU Bucureşti-Ilfov şi SMURD şi-au mutat aici dispeceratele, iar în cel mai scurt timp va fi relocat şi dispeceratul Serviciului de Ambulanţă. Centrul va beneficia de asemenea şi de câte un dispecer de la Poliţia Romana, Poliţia Locală şi Jandarmerie”.

La rândul său, Ministrul Sănătăţii, Sorina Pintea, a dat asigurări că va întreprinde toate măsurile necesare astfel încât Serviciul de Ambulanţă să se poată muta în noul Centru cât mai curând, iar Secretarul de Stat, dr. Raed Arafat, a declarat că prin mutarea dispeceratelor în acest sediu, activitatea de gestionare a situaţiilor de urgenţă a fost optimizată şi că tot aici va funcţiona şi Centrul de perfecţionare a dispecerilor pentru jumătate din România.

În perioada 11-18 iunie s-au preluat 5220 de apeluri de urgenţă, cu o medie de 746 de apeluri pe zi.

Centrul Municipal Integrat pentru Situaţii de Urgenţă, (CMISU) situat în Şoseaua Cotroceni nr. 34 din sectorul 6, are o suprafaţă totală de 6061,75 m şi este structurat pe trei niveluri.

CMISU cuprinde următoarele spaţii, pe categorii de destinaţie:

Spaţii funcţionale: sala operaţională, sala Comitetului Municipal pentru Situaţii de Urgenţă, sala secretariatului tehnic, sala grupurilor de specialişti, spaţii pentru birouri personal operativ, logistic şi IT, sala multifuncţională, sala pregătire operativă, sala pentru odihnă personal operativ, sala de presă;

Spaţii auxiliare: scări de acces, grupuri sanitare, oficii şi spaţii pentru servirea mesei.

Spaţii tehnice: sala serverelor, sala personalului IT şi de întreţinere, spaţii dedicate utilităţilor, parcări.

O altă componentă a proiectului este Sistemul Informatic Integrat care stă la baza centrului de comandă şi control. Acesta asigura coordonarea centralizată a instituţiilor implicate, făcând posibilă vizionarea tuturor resurselor disponibile pe staţiile de lucru şi pe un ecran unic de mari dimensiuni (video-wall), situat în sala operaţională.

Sistemul informatic comunică şi cu următoarele sisteme:

* Sisteme externe: Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgentă (112), Sistemul de Management Informaţional pentru Situaţii de Urgentă, Sistemul de Monitorizare Trafic (BTMS), ‘Linia verde’ a PMB, DISPEC – Sistemul românesc de teletriaj şi dispecerizare din cadrul SABIF (Serviciul de Ambulanţă Bucureşti Ilfov), Aplicaţia de gestiune a paturilor libere din spitale (ASSMB), Banca de date urbană a PMB, sistemul de fluxuri video al Metrorex, Sisteme AVL de localizare resurse de intervenţie;

* Sisteme de colectare automată a datelor din sistemele operatorilor de sprijin care monitorizează factorii de risc şi transmit alerte;

* Sisteme de alertare şi avertizare de tip broadcast (panouri stradale, panouri Metrorex, sirene, mesaje SMS).

Facilităţile oferite de CMISU

* SALA OPERATORILOR: sala amfiteatru, dotare cu video-wall, staţii de lucru, comunicaţii interne şi externe (80 posturi)

* SALA CMBSU: sala membrilor Comitetului municipal Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă (60 posturi)

* SALA MULTIFUNCŢIONALĂ: sala open-space, oferă posibilitatea utilizării în funcţie necesităţile cazurilor de situaţii de urgenţă/criză

* SĂLI SUPORT: săli specifice pentru lucrul tuturor echipelor tehnice ale agenţiilor

* Zona relaţii cu publicul, presa, 4 lifturi de acces, parcare interioară şi exterioară, adăpost propriu ALA, camera centru de date izolată Tempest

* Zone de relaxare / odihnă, zone administrative;

* Comunicaţii VOCE, DATE, VIDEO prin canale securizate:
Intra Agenţii utilizând reţele ale centrului şi având delimitări specifice pe agenţii
Inter Agenţii  utilizând reţelele private şi publice dictate de diferitele niveluri de hazard

* Aplicaţia de date a centrului are interfeţe dedicate schimbului de date cu toate agenţiile şi actorii implicaţi în managementul situaţiilor de urgenţă;

* Dotările clădirii asigură funcţionarea independenta timp de minim 72 de ore, în acest fiind prevăzută cu generatoare de energie electrică redundante de 2×410 kVA, rezerva de combustibil de peste 6 tone, rezerva de apă de 4 tone.

Sursa: https://www.agerpres.ro/comunicate/2018/06/19/comunicat-de-presa-pmb–130157

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Dovediți că nu sunteți un robot. Completați cu cifrele corespunzătoare, caseta de mai jos. *